Scheepens Verreikers kiest voor Metacom

Scheepens Verreikers is een dynamisch bedrijf gespecialiseerd in horizontale en verticale transporten met verreikers, vrachtwagens, mini-kranen, compactkranen en autolaadkranen. Het bedrijf bedient klanten in diverse sectoren, waaronder de bouw, agrarische en de industriële sector, waaronder werkzaamheden in de utiliteitsbouw, woningbouw, wegenbouw, assistentie bij het zetten van glas of de verwijdering van asbest. Scheepens Verreikers streeft naar een sterke basis om hun groeiambities te realiseren. Het bedrijf, hoewel organisatorisch relatief klein met iets meer dan 20 werknemers, heeft de duidelijke intentie om uit te breiden. Bart Beijers, assistent vestigingsleider: ‘Om te kunnen groeien moet er een goede basis staan. Het goed boeren verstand gebruiken met aanpakkers mentaliteit heeft Scheepens ver gebracht en is iets wat we niet uit de DNA van het bedrijf willen verliezen’. Om deze ambitie waar te maken, is het noodzakelijk om efficiënt te werken en gebruik te maken van geavanceerde bedrijfssoftware.

Met de huidige systemen wordt er ook nog veel gebruikgemaakt van Excel en Word documenten. Bart: ‘Hoewel de bestaande systemen werken, geloof ik dat processen aanzienlijk efficiënter kunnen worden ingericht’. Bart zag dit als kans om de markt te verkennen en te kijken welke planningssystemen het beste bij de groeiambities van Scheepens Verreikers passen. Een uitgebreid marktonderzoek volgde, waarbij Bart heeft gekeken naar zowel standalone planningssystemen als complete ERP pakketten.

Uiteindelijk werd gekozen voor Metacom. ‘Het voordeel van Metacom is de naadloze integratie van verschillende bedrijfsprocessen, waardoor gegevens niet langer handmatig tussen verschillende systemen hoeven te worden bijgewerkt,’ aldus Bart. Voor Scheepens “Meer dan Verreikers”, waar planning een cruciale rol speelt in een dynamische branche, is Metacom de ideale keuze. Metacom stelt Scheepens in staat om klantgerichter te werken, directe inzichten te krijgen in hun financiële gegevens, en hun documentatie en communicatie te centraliseren.

Voor het realiseren van de volgende stap naar professionalisering en groei zijn er met de implementatie van Metacom volgens Bart drie pijlers waar ze zich op kunnen focussen:

  1. Inzicht. Bijvoorbeeld in de kosten, waar zitten deze en hoe ontstaan die kosten? Maar ook inzicht in wie de belangrijkste klanten zijn en welk type opdrachten de meeste opbrengsten opleveren vallen hieronder.

  2. Overzicht. Waar zijn de machines en wat is de bezettingsgraad? Hieronder valt ook het overzicht van welke klussen eraan komen, welke afspraken lopen en wie over welk deelproject de verantwoordelijkheid draagt.

  3. Communicatie. Een belangrijke maar ook vooral verbindende pijler. Hierbij denken we bijvoorbeeld aan hoe vlekkeloos een opdracht door het proces heen gaat. Dat begint met het aannemen van een order en eindigt met de factuur die wordt betaald. Maar ook het delen van documenten met werknemers en interne afspraken die centraal staan opgeslagen.

Het digitaliseren van urenregistratie, het centraliseren van afspraken met klanten, en het verbeteren van interne en externe communicatie gaat Scheepens enorm helpen denkt Bart. Scheepens Verreikers kijkt vol vertrouwen naar de toekomst, met Metacom als partner om hun groei en professionalisering te ondersteunen.



Meest recente artikelen

Alle artikelen