0527 61 47 67
Stuur ons een e-mail
Support
Aanmelden nieuwsbrief

Inkoop

Dé ondersteuning bij het opstellen van offertes en contracten

Wat is inkoop?
Inkoop zorgt voor tijdige levering van diensten en goederen om de voortgang van een bouwproject zeker te stellen. Het inkoopproces bestaat uit meerdere fases. Van specificeren tot onderhandelen en daadwerkelijk bestellen. 

Inkoop software van vanmeijel

Onze software helpt je leveranciers en onderaannemers beter aan te sturen, op basis van betrouwbare informatie. Hiermee zorg je voor een hogere kwaliteit en betere prijsafspraken.

Voordelen

Voordelen door inkopen simpeler te maken

1

Laagdrempelig in gebruik.

De software is laagdrempelig in gebruik en afgestemd op de gebruikers, zowel voor prijsaanvragen en contracten als het bewaken van het inkoopproces.

2

Alle informatie over inkopen beschikbaar.

Bij het samenstellen van offertes of contracten kun je gebruik maken van alle informatie die aanwezig is in de calculatie of artikelbestanden.

3

Bewaak het inkoopbudget.

Signaleer tijdig met de projectbewaking wanneer de inkopen niet in lijn zijn met het budget en stuur direct bij.

Inkopen in de praktijk

“De inkoopfacturen zijn soms al ingeboekt voordat de ontvangstbon is vastgelegd”

Meer weten hoe onze oplossing Dura Vermeer uit Hoofddorp dagelijks helpt met het besparen op verwerking inkoopfacturen?
Inkoop features

Functionaliteit speciaal voor inkopers

Prijs- en offertespiegel

Vraag en vergelijk eenvoudig prijzen via de prijzen- en offertespiegel.

Contractmanagement

Inkoopcontracten zijn makkelijk samen te stellen en af te roepen via drag & drop.

Trendanalyses

Met de grafische trendanalyse weet je precies of je inkopen binnen het budget blijven.

Rapportages

Richt naar eigen behoefte rapportages en formulieren rondom inkoop.

Rollen en views

Schermen kunnen eenvoudig worden afgestemd op gebruikers- en rolniveau.

Koppeling 2BA

Geautomatiseerd binnenhalen van artikelen, producten en prijzen via 2BA mogelijk.

Inkopen kan simpeler.

Benieuwd hoe wij kunnen helpen het inkoopproces te verbeteren?

Neem direct telefonisch contact op via +31 (527) 61 47 67 of laat een bericht achter.

bekijk het volledige productaanbod

blog

Liquiditeitsprognose versus Winst | Gastblog Van Hattum & Blankevoort

Ondernemen gaat ook over geld verdienen naast het bouwen van al die mooie infrastructurele projecten in Nederland, waar we met zijn allen hartstikke trots op zijn! Maar wat is nu winst, wat wordt weergegeven in de resultatenbegroting, en wat is nu een liquiditeitsprognose? Dit verschil is zeker niet altijd even duidelijk. Wat is het verschil tussen opbrengsten, ontvangsten, kosten en uitgaven? Hoe versterken zij elkaar? Hoe werkt dit in Metacom 2017? Dat zijn de begrippen en de vragen waar deze blog over gaat met voorbeelden uit de praktijk.

Lees verder

case studies

Van Werven realiseert zelf procesinnovaties met Metacom Online

bekijk de case study

nieuws

Eenvoudige en efficiënte urenregistratie op de bouwplaats

Op de bouwplaats worden de gewerkte uren vaak nog op papier bijgehouden. Aan het einde van de week wordt vervolgens al het papierwerk bij de administratie ingeleverd. Zij gaan vervolgens de urenbriefjes digitaal maken. De verwerkingstijd kan hierdoor zomaar oplopen tot één a twee weken. Bijsturen wordt hierdoor lastig. Urenregistratie wordt hierdoor nogal eens als vervelend en onnodig ervaren. Herkenbaar? Dan hebben we goed nieuws: het kan namelijk veel eenvoudiger.

Lees verder