Van Lenthe Dalfsen vertelt: Samen vooruit met VanMeijel

Binnen Metacom biedt VanMeijel veel mogelijkheden aan om je werk efficiënter en leuker te maken. Tegelijkertijd zit hier ook direct de uitdaging. Wat zijn eigenlijk handige functionaliteiten om te gebruiken voor je bedrijf? En benut je daarnaast de volledige potentie uit de software? Meten is weten en daarom ging Van Lenthe Dalfsen een jaar geleden een strategiesessie & Quickscan doen met VanMeijel. Wat waren de resultaten en hoe lopen de zaken nu? Ontdek het in dit artikel!

"Ik zou de Quickscan zeker aanraden als je gebruik maakt van Metacom. Ik denk dat er ongetwijfeld ook voor andere infra bedrijven quick wins te behalen zijn omdat de consultant je helpt om het werk makkelijker, sneller of slimmer te maken."

Hoe was de situatie voor de Quickscan?

We spraken met Harold van Lenthe, operationeel directeur bij van Lenthe Dalfsen groep. We vroegen aan hem hoe de samenwerking was voor de strategiesessie en de Quickscan.

Harold: “VanMeijel had de digitale werkbon module vanuit BizzStream bij ons geïnstalleerd, maar verder hadden we niet veel contact. Bij een klantevent van VanMeijel ben ik met het Metacom Online team in contact gekomen en zo is het balletje gaan rollen.”

Harold kwam bij de Lenthe Dalfsen groep nadat Metacom al was geïmplementeerd, hierdoor kreeg hij de indruk dat het werkte zoals het moest werken. Een paar gebruikers wisten hoe ze de stappen moesten nemen voor het nodige resultaat, maar waarom dit zo werkte, wisten ze niet precies. Naast de standaardfuncties hadden ze zelf handmatige functies in Metacom gebouwd, maar of dit het proces echt makkelijker of beter maakte, was niet zeker.

Waarom hebben jullie gekozen voor een strategiesessie?

We springen vooruit naar de vorming van de nieuwe directie in 2021. Het gevoel begon te leven dat er meer in Metacom zat en dat dit er ook zeker uit gehaald kon worden. “Ons Metacom was nog ingericht zoals het bedrijf 10 jaar terug was; 80% verhuur en 20% projecten. Momenteel is dat 80% projecten en 20% verhuur, dus dat vraagt ook om een andere inrichting.” We wisten dat we het beter moesten gaan gebruiken, maar nog niet hoe. Zo zijn we uitgekomen om samen een strategiesessie te houden. Hier kwam onder andere uit dat een Quickscan goed zou helpen om onze processen in kaart te brengen en de verbeterpunten duidelijk aan te geven.


Hoe verliep zo’n Quickscan eigenlijk?

“Na een halfuur van de Quickscan werd al snel duidelijk dat één dag meekijken niet genoeg was. Er kwam naar boven dat hoe Metacom werd gebruikt niet in lijn was met hoe het gebruikt zou moeten worden. De consultant is met iedere werknemer mee gaan kijken hoe ze te werk gaan en hierin kwam al snel naar voren dat handmatige functies voor veel fouten zorgde. Voornamelijk was dit te terug te zien in het doorbelasten aan verschillende bedrijven.”

Met de strategiesessie en de Quickscan kwam Lenthe Dalfsen erachter dat er verandering nodig was. Door de verouderde versie van Metacom was er werk aan de winkel en dit kon niet in de korte sessie van een Quickscan worden opgelost. Wel is het gelukt om dit in projectvorm te verbeteren, waarin het gebruik van Metacom steeds meer uit gehaald word


Raad je het andere bedrijven aan?

Als laatste wil Harold het volgende meegeven:“ Ik zou de Quickscan zeker aanraden als je gebruik maakt van Metacom. Ik denk dat er ongetwijfeld ook voor andere infra bedrijven quick wins te behalen zijn omdat de consultant je helpt om het werk makkelijker, sneller of slimmer te maken. Ons Metacom systeem had wat meer werk aan de winkel, maar het geeft zeker mooie inzichten!”


Benieuwd naar de mogelijkheden van een Quickscan of strategiesessie? Neem contact met ons op en ontdek de mogelijkheden!

Meest recente artikelen

Alle artikelen