0527 61 47 67
Stuur ons een e-mail
Support
Aanmelden nieuwsbrief

naar overzicht

Nieuws_mourik-scanner_1300x600.png

Scanning optimalisatie voorraadbeheer bij Mourik Techniek

Om voorraadmutaties, inkopen en verkopen direct digitaal te verwerken, maakt bouwbedrijf Mourik gebruik van barcodescanning. Waar de vestiging Europoort van het familiebedrijf al vergevorderd is met de Materieelverhuur module, was er in Groot-Ammers nog sprake van een verouderde werkwijze. Daarom is met VanMeijel begin dit jaar een traject gestart om de Metacom inrichting binnen de verschillende vestigingen gelijk te trekken naar hetzelfde niveau, met een generieke werkwijze.

Efficiënt voorraadbeheer
Voorraadbeheer met barcodescanning software zorgt ervoor dat processen sneller en foutloos verlopen. Doordat de scanners direct gekoppeld zijn met Metacom verloopt het voorraadbeheer en de orderverwerking efficiënter en wordt de handmatige verwerking gereduceerd.

In de Europoort bevindt zich de vestiging ‘Mourik Services’. Hier maken de medewerkers al gebruik van de materieel in- en uitgifte via Metacom. Bij de vestiging ‘Mourik Techniek’ was dit niet het geval. Daarom gaan ook zij met behulp van Metacom werken met de nieuwe werkwijze.

Meekijken, inrichten en voordelen behalen
Het traject om de Metacom-inrichting generiek te maken werd afgetrapt met een bezoek aan de hoofdvestiging in Groot-Ammers afgelopen januari. Bij dit project waren zowel consultants van VanMeijel betrokken als medewerkers van Mourik en van Orion, de leverancier van de software die op de handscanner staat.

Om de essentie van de optimalisatie op te zoeken is VanMeijel midden in de werkzaamheden een kijkje gaan nemen. Door in gesprek te gaan met de medewerkers van Mourik en mee te kijken in het magazijn zijn de processen binnen het bouwbedrijf uitvoerig geanalyseerd.

Nadat het geheel gezamenlijk was afgestemd en ingericht werd in Metacom, is dit getest in het magazijn. De test gaf direct inzicht in wat het effect van deze aanpassingen was op de werkzaamheden van Mourik. Zo is het nu mogelijk dat zij naast het scannen van materieeluitgifte met de scanner ook bestellingen en retournames kunnen doorvoeren. Het gehele proces, van de doorloop tot en met de validaties, is geoptimaliseerd. Hiermee wordt handmatig werk gereduceerd, de kans op fouten verkleind én wordt er tijdwinst behaald.

Op zoek naar verdere optimalisatie
Na deze verbeterde Materieelverhuur inrichting gaan Mourik en VanMeijel in een vervolgtraject kijken hoe er verdere invulling gegeven kan worden aan procesoptimalisaties binnen alle locaties van het bouwbedrijf.

 

blog

Header_blog_Marloes_verandering

Succesvolle organisatieverandering in zes stappen

Je weet dat aandacht voor veranderen belangrijk is om een ICT project succesvol in gebruik te nemen. Maar hoe pak je dit aan? En waar begin je mee? In dit deel van mijn blogreeks over verandermanagement neem ik je mee in een stappenplan voor (verdere) digitalisering binnen jouw organisatie en hoe wij jullie hierbij kunnen helpen.

Lees verder

case studies

Header_vanlenthedalfsen_klantcase

‘In control’ met digitale werkbonnen

bekijk de case study

Evenementen

webinar-ifa-online-2021

Webinar | Slim omgaan met je inkoopfacturen? Digitaliseren met IFA Online

Bouwbedrijven hebben dagelijks te maken met talloze inkomende facturen. Het verwerken van deze facturen kost vaak veel tijd. Binnenkomende facturen worden op verschillende manieren naar diverse personen doorgestuurd om goedkeuring te krijgen voor de betaling. Kan het simpeler? Volgens ons wel.

Lees verder