0527 61 47 67
Stuur ons een e-mail
Support
Aanmelden nieuwsbrief

naar overzicht

MVOI realiseert zelfstandigheid met implementatie Metacom+

MVOI B.V., aannemer in de ondergrondse- en bovengrondse infrastructuur sector, gebruikt Metacom+. Hiermee heeft het bedrijf één integraal systeem, scherp overzicht in haar projecten en financieel betrouwbaar inzicht.

Het bedrijf dat landelijk opereert en gespecialiseerd is in kabel- en leidingbouw, bestaat al sinds 1940. In 2016 werd het bedrijf als divisie van Dura Vermeer (DVOI) overgenomen door MNO Vervat uit Rotterdam. Dit veranderde de naam in september 2016 naar MVOI B.V. Tevens trad begin 2017 het bouwbedrijf Mourik toe als aandeelhouder.

Het gevolg van deze veranderingen was dat MVOI zelfstandig ging opereren. Zo ontstond de behoefte aan een nieuw systeem, met als hoofdvraag: hoe kan MVOI succesvol haar processen automatiseren? Bij Dura Vermeer is Metacom reeds in gebruik en zo was er kennisgemaakt met de oplossing. VanMeijel is met MVOI in gesprek gegaan om gericht de wensen voor de inrichting en implementatie af te stemmen.

Gezamenlijk is er een plan gemaakt voor de implementatie bij MVOI. Onderdelen hiervan zijn Metacom+ en de inkoopfactuurafhandeling. MVOI is in januari 2017 volledig live gegaan. Het project is binnen het overeengekomen budget en uitdagende tijdsbestek (inclusief onderbouwing en rapportages) afgerond.

Op dit moment maken vijftig medewerkers van MVOI gebruik van het integrale systeem. Dankzij Metacom+ hebben zij een scherp inzicht in de projecten, grip op de complexiteit die deze projecten met zich meebrengen en altijd actuele cijfers bij de hand in het financiële overzicht. MVOI gaat in de toekomst kijken of met Metacom online een betere oplossing gecreëerd kan worden voor de urenverwerking en hoe de digitale verzending van uitgaande facturen met bijbehorende brondocumenten aangepakt kan worden.

blog

Concurrentievoordeel | Column Frans van Meijel

Vaak wordt de stelling geopperd dat je met de inzet van ICT een groot concurrentievoordeel kunt behalen. Ik denk dat dit zeker klopt. Er gaat nu nog veel fout door een gebrek aan de juiste informatie, die ook nog eens niet op de juiste tijdstip en plaats beschikbaar is. Daarnaast is de administratieve last groot gedurende het bouwproces. De inzet van ICT zou dan ook niet meer weg te denken moeten zijn in de dagelijkse bedrijfsvoering.

Lees verder

case studies

Van Werven realiseert zelf procesinnovaties met Metacom Online

bekijk de case study

Evenementen

Webinar | De leveranciersbonnen digitaal met Metacom Online

Als bouwbedrijf koop of huur je dagelijks veel in tijdens de uitvoering van een bouwproject. Of het nu gaat om personeel, materialen of materieel: de administratie van de externe bonnen kosten veel tijd. Zeker wanneer de inkopen nog  worden gedaan met een bonnenboekje.

Lees verder