0527 61 47 67
Stuur ons een e-mail
Support
Aanmelden nieuwsbrief

naar overzicht

lansink-header

Lansink Wegenbouw: tijd besparen en aandacht geven aan het échte werk

Lansink Wegenbouw registreert digitaal uren met Metacom Online. Het familiebedrijf wilde een streep zetten door onnodige administratieve lasten. Mike Kremer, werkvoorbereider bij Lansink: “Onze medewerkers kunnen zo aandacht besteden aan het èchte werk.”

Het is Saasveld gevestigde Lansink Wegenbouw heeft vele jaren aan ervaring in de grond- weg- en waterbouw. Van straten maken tot riolering en asfalteren: Lansink Wegenbouw staat stevig met beide benen in de Twentse grond. Mike: “We zijn regionaal erg betrokken, en hier hechten we ook veel waarde aan. Onze opdrachtgevers bestaan uit gemeenten, provincies, bedrijven en instellingen uit voornamelijk Overijssel en Gelderland.” Het bedrijf telt circa vijftig medewerkers.

Papier kost tijd
Nagenoeg al deze medewerkers schreven uren op een urenbriefje. Aan het eind van de week werden deze urenbriefjes ingeleverd bij de administratie. Mike: “Werken met papier kost je als bedrijf simpelweg heel veel tijd. Op allerlei plekken, van kantoor tot de bouwplaats, zijn onze mensen bezig met het verwerken van uren. Ingevulde urenbriefjes moesten ook nog eens in tweevoud worden aangeleverd: voor de kostenadministratie en voor de salarisadministratie. De administratieve druk werd alleen maar hoger. Daar wil je geen onnodige tijd aan besteden. Het was tijd om daarin de juiste oplossing te kiezen en om te automatiseren.”

Alle informatie in één platform
Al meer dan een decennium is Lansink Wegenbouw verbonden aan VanMeijel. “Sinds ver voor mijn tijd calculeren we in Metacom. Op basis van deze vertrouwde samenwerking hebben we samen gekeken hoe we de urenregistratie kunnen aanpakken. Maar ook vanuit de gedachte van het integreren van informatie, binnen één platform, hebben we deze keuze gemaakt. Eén aanspreekpunt, geen gedoe met verschillende pakketten, wel zo prettig.”

“We zijn begonnen door onze wensen op tafel te leggen bij VanMeijel. Hoe kunnen we het systeem zo inrichten dat het werkbaar is voor ons? We zijn een testfase in gegaan en begonnen met de kerngebruikers binnen Lansink. Wat opvalt is dat iedereen meewerkt en de meesten erg positief zijn over de nieuwe werkwijze.”

Twee drukken op de knop, en de uren liggen bij de salarisverwerking en de kostenadministratie.

Nooit meer iets kwijtraken
Het digitaal registreren van de uren heeft meerdere voordelen voor Lansink Wegenbouw. “We werken er nu erg prettig mee. Twee drukken op de knop, en de uren liggen bij de salarisverwerking en de kostenadministratie. Dit is een aanzienlijk korter tijdsbestek, het scheelt ons ruim een halve dag in de week. Ook kunnen onze mensen tussendoor veel invullen en is er geen sprake meer van kwetsbaar papier. Papier waar koffie overheen kan vallen, wat kan kwijtraken.” 

Betrokken blijven
Volgens Mike kan digitalisering Lansink Wegenbouw in de toekomst meer efficiency opleveren. “Ons doel is vooral om een lokaal betrokken, betrouwbare partner voor onze opdrachtgevers te blijven. Daarom zullen we blijven doorontwikkelen. We kijken wat mooie vervolgstappen zijn, denk aan digitale uitvoerdersbonnen. Dit hangt samen met werken in de cloud, wat steeds meer zal gebeuren. We zullen steeds meer op locatie werken in het Metacom platform.”

blog

Header_blog_Marloes_verandering

Succesvolle organisatieverandering in zes stappen

Je weet dat aandacht voor veranderen belangrijk is om een ICT project succesvol in gebruik te nemen. Maar hoe pak je dit aan? En waar begin je mee? In dit deel van mijn blogreeks over verandermanagement neem ik je mee in een stappenplan voor (verdere) digitalisering binnen jouw organisatie en hoe wij jullie hierbij kunnen helpen.

Lees verder

case studies

Header_vanlenthedalfsen_klantcase

‘In control’ met digitale werkbonnen

bekijk de case study

Evenementen

webinar-ifa-online-2021

Webinar | Slim omgaan met je inkoopfacturen? Digitaliseren met IFA Online

Bouwbedrijven hebben dagelijks te maken met talloze inkomende facturen. Het verwerken van deze facturen kost vaak veel tijd. Binnenkomende facturen worden op verschillende manieren naar diverse personen doorgestuurd om goedkeuring te krijgen voor de betaling. Kan het simpeler? Volgens ons wel.

Lees verder