0527 61 47 67
Stuur ons een e-mail
Support
Aanmelden nieuwsbrief

naar overzicht

IMS_MO1

IMS bespaart tijd met digitale urenregistratie in Metacom Online

Incident Management Services (IMS), de zusteronderneming van Van Doorn Geldermalsen, maakt gebruik van de digitale urenregistratie in Metacom Online. De nieuwe manier van registreren is voor de organisatie op veel fronten een verbetering. In plaats van het gebruik van Excel kunnen de medewerkers nu dagelijks hun uren invoeren, bewerken en bekijken op ieder gewenst apparaat. Overal en op elk moment. “Een vereiste voor een organisatie met zoveel verschillende werkzaamheden en talloze projecten.”

IMS staat 24/7 klaar om snel te kunnen reageren op uiteenlopende calamiteiten en incidenten. Opdrachtgevers zijn Rijkswaterstaat, Provinciale Waterstaat, gemeenten, bedrijven en particulieren. 

Een nieuwe digitale werkwijze
Volgens Aris de Bruin, calamiteiten controller bij IMS, was de urenregistratie binnen de organisatie voorheen een tijdrovende klus. “Tot voor kort vulden onze medewerkers de gemaakte uren in in Excel. Dit werd verwerkt in een weekstaat, waarna de leidinggevende het controleerde. Vervolgens werd dit overgetypt in Metacom. Dit was een omslachtige werkwijze, die de administratie alleen al vier uur per week kostte. Een nieuwe, digitale werkwijze was dan ook meer dan welkom bij ons.”

Minder fouten én meer tijd over
Nu werkt IMS met Metacom Online en wordt er veel tijd bespaard in het proces. De app wordt automatisch gevuld met de gegevens van de medewerker via de persoonlijke template. Het proces rondom invoeren en controleren van uren verloopt via een vaste route waarbij geen tussenkomst van de administratie meer nodig is. Ook is de kans op fouten aanzienlijk minder. 

Mooie stap in digitalisering
Omdat IMS per dag veel verschillende werkzaamheden uitvoert voor verschillende soorten projecten is de dagelijkse invoer van uren is echt een vereiste, vertelt Arjan Brokelman, ERP beheerder bij Van Doorn Geldermalsen. “De app biedt de mogelijkheid om tot op het kwartier nauwkeurig te registreren. Ook is het nu mogelijk om sneller over data te beschikken en om nauwkeurig te rapporteren. Het gebruik van Metacom Online is echt een mooie stap in de digitalisering van ons bedrijf.”

blog

Banner.jpg

Een digitaal inkoopproces? Zo werkt 3 way matching

Inkoopprocessen zijn vaak complex en medewerkers doen vaak nog aankopen zonder de juiste autorisatie. Je wilt het budget zo slim mogelijk besteden, toch? Door strategisch in te kopen, kan er namelijk fors geld worden bespaard. ‘3 way matching’ is hierbij dan ook voor velen geen onbekend begrip, dit betreft de afstemming tussen de drie belangrijkste stappen in het inkoopproces: de bestelling, de levering en de factuur. VanMeijel kan dit proces volledig automatiseren met onze slimme Metacom (Online) oplossingen. 

Lees verder

case studies

headerunited_newversion_mob_1.jpg

Geen enorme papierstroom, maar digitaal werken in Metacom

bekijk de case study

Evenementen

WebinarKeesGroot.jpg

Webinar | Metacom 2020: wat is er nieuw?

We ontwikkelen voortdurend aan het Metacom platform. Het platform bevat een aantal interessante verbeteringen en vernieuwingen waarmee jij makkelijker, slimmer én sneller kunt werken. Wat zijn de nieuwe toepassingen in Metacom 2020?

Lees verder