0527 61 47 67
Send us an email
Support
Join newsletter

Purchasing

Control over the purchasing process

What is purchasing?
Purchasing enables you to deliver services and goods on time and to maintain the progress of a construction project. The purchasing process consists of several stages. From specifying to negotiation and actual ordering. 

Purchasing software from VanMeijel.

Our software helps you to better manage suppliers and subcontractors based on reliable information. This enables you to secure higher quality and better price agreements.

Advantages

Benefits to make purchasing easier.

1

Ease of use

The software is easy to use and geared towards users, both for price requests and contracts as well as for monitoring the purchasing process.

2

All information is available

When compiling quotes or contracts, all information that is present in the estimation or item files can be used.

3

Monitoring the purchasing budget

Use project monitoring to identify on time when expenditures are not in line with the purchasing budget and adjust immediately.

Purchasing in daily practice

“Hands free for project monitoring thanks to increased efficiency.”

Would you like to find out how our solution helps Dura Vermeer realise timesavings in their purchasing invoice process each day?
Purchasing features

Functionality that facilitates better purchasing.

Price and quote comparison

Request and compare prices easily via the price and quote comparison.

Contract management

Purchasing contracts can be easily drawn up or delivered on demand via drag & drop.

Trend analyses

The graphic trend analysis is an integral part of the purchasing function.

Reports

Structure reports, forms and templates according to your own needs.

Roles and views

Screens can be easily aligned on users and role level.

Linking 2BA

Automated capture of items, products and prices.

Making construction easier. Build with purchasing.

Would you also like to build with an optimum purchasing process?

Call us at +31 (527) 61 47 67 or send us a message.

 

watch the full product range

blog

5 redenen waarom je Next 2018 niet mag missen

Op dinsdag 13 november is het weer zo ver: Next 2018. Tijdens dit evenement laten wij je aan de hand van verschillende voorbeeldcases zien wat op dit moment mogelijk is op het vlak van digitaal bouwen. Heb je je nog niet aangemeld voor Next? Hierbij vijf redenen om dat wel te doen.

Read more

case studies

Van Werven realiseert zelf procesinnovaties met Metacom Online

see the case study

news

Jaarafsluiting in Metacom: deze instructievideo’s helpen je op weg

Het lijkt nog ver weg, maar het einde van 2018 komt al bijna in zicht. Dat betekent dat het financiële boekjaar weer afgesloten kan worden en het tijd wordt om het nieuwe boekjaar te openen. Omdat dit handelingen zijn die je maar één keer per jaar doet, zien we dat dit vaak vragen oproept: hoe doe je dat ook alweer? Daarom hebben we een reeks instructievideo’s opgenomen, om jou te helpen met de jaarafsluiting in Metacom. In deze video’s laten we je zien hoe je het systeem klaar maakt voor het einde van het jaar en het begin van een nieuw jaar.

Read more