0527 61 47 67
Send us an email
Support
Join newsletter
Freesmij
case studies

Freesmij

Freesmij integreert bpm met Metacom ERP


Enorme efficiency-slag met de Business Process Management oplossing

VanMeijel is bij Freesmij begonnen met de implementatie van een innovatieve toepassing voor het optimaliseren van de orderintake, de planning en de aansturing van de werkuitvoering. De oplossing is ontwikkeld met Business Process Management en wordt volledig geïntegreerd met Metacom, het Bouw ERP systeem van VanMeijel.

Door het vervangen van de telefonische orderintake door een online proces en het beschikbaar stellen van PDA’s voor de informatie-uitwisseling met machinisten en uitvoerders, wordt het totale proces van orderintake, planning en uitvoering sterk verbeterd. Ook de financieel administratieve afhandeling van opdrachten wordt enorm versneld.

Freesmij

Industry: Bouwnijverheid

Industry: GWW, Industriële dienstverlening

Site: http://www.freesmij.nl

Summary:

Freesmij uit Mijdrecht is met een jaaromzet van zo’n 25 miljoen euro, 90 freesmachines en 100 machinisten één van de grootste, in freeswerk gespecialiseerde bedrijven ter wereld. Freesmij heeft vijf grote, Nederlandse GWW-bedrijven als aandeelhouders, die ruim zeventig procent van het werk binnenbrengen. Daarnaast is Freesmij specialist in het aanbrengen van stabilisaties: het vermengen van de wegfundering met cement. Freesmij verhuurt ook asfaltafwerkmachines. De machinisten zijn verdeeld over acht regio’s en hebben een ‘eigen’ freesmachine met vrachtauto, waarmee ze elke dag vanaf huis naar het werk rijden.

Share:

related products
Metacom apps

“Met de nieuwe Business Process Management oplossing kunnen we een enorme efficiency slag maken”

Henk Vreeswijk, Algemeen directeur Freesmij

Ook werkprocessen verbeteren met Metacom Apps?

Call us at +31 527 61 47 67 or send us a message

blog

5 redenen waarom uitvoerders actuele informatie nodig hebben tijdens hun bouwprojecten

Er komt veel kijken bij de uitvoering van een bouwproject. Zo is er veel informatie waarover gecommuniceerd wordt met verschillende personen. Een goede communicatie is belangrijk voor een mooi resultaat. Daarom is het essentieel dat iedereen beschikt over actuele informatie. In deze blog geef ik je 5 redenen waarom het beschikken over actuele informatie jouw bouwproject vooruit helpt.

Read more

events

Webinar | Tips & tricks middelenplanning

We werken continu aan verbeteringen voor de middelenplanning in Metacom. Tijdens deze webinar staan we stil bij nieuwe ontwikkelingen én geven we je tips & tricks om meer uit het gebruik van het planbord te halen.

Read more

news

De Klerk: van dubbel werk naar efficiënt werken met Metacom+ en Metacom Online

De Klerk Werkendam, een landelijke speler op de civiele markt met focus op Waterbouw & Staalconstructie, heeft gekozen om met Metacom+ aan de slag te gaan. Ook gaat de organisatie de urenregistratie en inkoop-ontvangstbon digitaliseren met het Metacom Online platform. Door op deze wijze te investeren in IT gaat De Klerk bouwen aan de toekomst: op weg naar structurele verbetering en grotere efficiëntie.

Read more