0527 61 47 67
Stuur ons een e-mail
Support
Aanmelden nieuwsbrief

blog

3 redenen om je aan te melden voor het digitale event ‘Werk in uitvoering’

Op dinsdag 10 november organiseren we het digitale evenement’Werk in uitvoering’. Dit event staat in het teken van (door)ontwikkelen, verder bouwen én volgende stappen zetten. Zowel binnen VanMeijel als bij als onze klanten! Daarom gaan we je tijdens dit event niet alleen bijpraten over waar wij allemaal mee bezig zijn, maar je vooral veel inspiratie geven over stappen die je als bouwbedrijf nù kunt zetten. Kortom, een event dat je niet mag missen. Nog niet helemaal overtuigd? We geven je drie redenen om je aan te melden.

Lees verder

5 tips voor het succesvol registreren van uren in de bouw

In de bouw wordt dagelijks veel tijd besteed aan het voorbereiden, realiseren en onderhouden van bouwwerken. Het is dus belangrijk om al deze uren zo slim mogelijk in te zetten. Daarom registreren we op grote schaal onze uren om inzicht te krijgen of de uren effectief zijn besteed. In de meest ideale situatie zijn deze gegevens altijd beschikbaar, correct en volledig. In de praktijk valt dit tegen, en wordt urenregistratie gezien als een vervelende administratieve last. Er valt nog een hoop te verbeteren aan urenverantwoording om dit echt succesvol te maken.

Lees verder

Waarom aandacht voor veranderen in je organisatie belangrijk is

Digitalisering is pas écht succesvol als het onderdeel is van je visie en strategie, en als je mensen meegaan in de nieuwe werkwijze. Maar de traditionele manier van werken transformeren naar ‘het nieuwe werken’ is niet altijd even makkelijk. De implementatie van een digitale werkwijze is een grote verandering en heeft impact op je bedrijf. Deze verandering vergt tijd én de juiste aandacht.

Lees verder

Projectbewaking in de bouw: Sturen op onderbuikgevoel of cijfers?

Werken in de bouw- en infrabranche is een ervaringsvak. Zeker als je het hebt over het bewaken en bijsturen van projecten. We kennen allemaal wel de aannemer die over het werk loopt en met een paar vluchtige blikken de stand van het werk kan bepalen. Daar gaat het goed en daar lopen we uit de pas. Een constatering die plaatsvindt in ettelijke seconden, gebaseerd op ervaring en een onderbuik gevoel.

Lees verder

blog-procesbeheersing

Waarom procesbeheersing op de bouwplaats niet optimaal is. En wat je hieraan kunt doen.

Bouwprojecten zijn uniek. Omstandigheden kunnen sterk wisselen waardoor projecten anders lopen dan gepland. Snel inspelen op deze veranderingen is dus van cruciaal belang om projecten binnen de tijd en binnen budget te bouwen. De informatie waarop projecten worden aangestuurd is echter vaak niet compleet. Of komt te laat. Hierdoor is er van een juiste projectbeheersing helaas meestal geen sprake. In deze blog lees je wat de oorzaken hiervan zijn. En wat je hieraan kunt doen.

Lees verder

5 strategieen bouwbedrijf

5 strategieën om hét digitale bouwbedrijf van de toekomst te worden

Als je aan bouwen denkt, denk je al snel aan asfalt, beton, steen en hout. En waarschijnlijk niet direct aan digitalisering. Met bits en bytes leg je immers geen weg aan of een kantoorgebouw. Toch zijn er de afgelopen decennia in de bouwwereld al vele stappen gezet in het digitaliseren van bouwprocessen. Van de calculatie tot de planning en van digitaal uren registreren tot de complete financiële vastlegging in een ERP systeem. Kortom: het gaat best goed. Toch?

Lees verder

vorige | 1 -  2 -  3 -  4 -  volgende

Evenementen

webinar_urenregistratie_2021_klein

Webinar | Van papieren urenbriefje naar digitaal uren boeken

Binnen bouwbedrijven worden de gewerkte uren vaak nog steeds op papier bijgehouden. Wekelijks belandt er een dik pak papier bij de administratie op het bureau. Tijdrovend, foutgevoelig én frustrerend. Daarnaast duurt het langer voordat je goed inzicht hebt in de gewerkte uren op een project én duurt het langer voordat je een factuur kunt versturen naar je opdrachtgever. Herkenbaar? Maak dan kennis met digitale urenregistratie.

Lees verder

case studies

header-plegt-vos-mobiel

Inkoopfacturen automatiseren met IFA Online

bekijk de case study

nieuws

header-instr-jan2021

Nieuwe instructievideo’s | Optimaal werken in Metacom

Wij vinden het belangrijk dat je als gebruiker van Metacom goed en makkelijk je werkt kunt doen. Daarom maken we diverse instructievideo’s. Hiermee kun jij vlot aan de slag én kun je dus tijd kunt besparen. Met deze nieuwe reeks ben je volledig wegwijs in Metacom.

Lees verder