0527 61 47 67
Stuur ons een e-mail
Support
Aanmelden nieuwsbrief

naar overzicht

1 jaar Metacom Apps

Blog-eenjaarmetacomapps.png

Eén jaar na de introductie van Metacom apps hebben we al een behoorlijk aantal apps gebouwd. Veelal ging het om verzoeken op het gebied van digitale werkopdrachten en urenregistratie. Maar er zijn ook meer exotische apps ontwikkeld.

Portal voor contracten en tekeningen
Zo is een grote groenvoorziener bij ons gekomen met de vraag of we voor hen een portal konden ontwikkelen waar medewerkers en klanten/ opdrachtgevers documenten, contracten, tekeningen en planningen konden inzien en bewerken. De reden hiervoor was dat er veel gewerkt werd met verkeerde versies van documenten en klanten niet op de hoogte waren wanneer er welk onderhoud werd uitgevoerd bij hen op locatie. Met de interne en externe portal (in de corporate website beschikbaar) hebben we deze problemen opgelost.

App voor real-time inzicht voortgang project
Ook een grote GWW-er had een uitdaging voor ons. Zij werkten al met Ticon maar doordat dit op de bouwplaats niet voor iedereen beschikbaar was moesten producties nog in spreadsheets worden doorgegeven aan de binnendienst. Het gevolg was: veel handmatig werk, geen realtime inzicht in de projectvoortgang en vertraging in de facturatie. Met de productieopgave app was dit probleem in één klap verholpen. Vanaf nu worden wekelijks producties opgegeven en is de klant helemaal up-to-date.

Verbruiksmaterialen registreren op werkbon
Een grote industriële reiniger liep jaarlijks +/- 1 miljoen euro mis doordat er geen inzicht was in verbruikte materialen die benodigd zijn bij cleaningwerkzaamheden. Doordat dit niet op de papieren werkbon werd ingevuld en afgetekend, bleef de facturatie uit. Door een app te ontwikkelen waar de werkvoorbereiding op de werkbon al de vooraf ingeschatte verbruiksmaterialen registreert wordt het voor de medewerkers buiten makkelijker om deze door de klant digitaal te laten aftekenen. Het proces dwingt de gebruiker buiten na te denken over gebruikte hulpmaterialen te registreren voordat deze door de klant worden geaccordeerd.

Projectinitiatie
Verder zijn we voor een bouwer uit België bezig het primaire proces grotendeels in een app te vangen. De voorkant van het proces met projectinitiatie waarin de gebruiker op een hele natuurlijke manier door het acquisitie proces wordt geleid is al opgeleverd en het aanvraag en inkoopproces staat op het punt in gebruik genomen te worden.

Al deze apps zijn gekoppeld aan Metacom/Ticon. Daarin zit dan ook gelijk het grote voordeel. De apps worden gebruikt om Metacom data te verrijken en gebruikers opgeslagen Metacom data mee naar buiten te nemen met de zekerheid dat ze altijd met actuele data werken.

Bekijk apps live tijdens Next 2015
Als je nou zelf ook vergelijkbare uitdagingen hebt nodig ik je uit naar NEXT 2015 op 10 november in het Figi Theater in Zeist te komen, want daar laten we alles zien op het gebied van apps en kun je zelf ook even achter de knoppen. We helpen je namelijk graag verder met het oplossen van je business uitdagingen! Meld hier aan voor Next

gerelateerde blogs

Ervaar zelf mogelijkheden <b>BIM</b> tijdens <b>Next</b> 2015

Ervaar zelf mogelijkheden BIM tijdens Next 2015

Veel bouwers zijn zich ervan bewust dat ze 'iets' met BIM moeten doen. De early adapters realiseren met integraal BIM projectmanagement een hogere kwaliteit tegen een lagere prijs. Zij hebben geïnvesteerd in hun werkproces met een duidelijk doel voor ogen. Hoe hebben ze BIM geïntegreerd in hun werkproces? Wat is er concreet haalbaar in de praktijk en wat zijn de voordelen voor het bedrijf waar jij werkzaam bent? Het is mogelijk om de antwoorden op deze vragen te krijgen tijdens Next 2015!

De voordelen van een <b>app</b> met de veiligheid van een <b>ERP</b>-systeem

De voordelen van een app met de veiligheid van een ERP-systeem

In de afgelopen decennia hebben veel bouwbedrijven geïnvesteerd in bedrijfsinformatiesystemen met als doel om financiën en projecten beter onder controle te krijgen. De meeste bedrijven hebben dat nu min of meer voor elkaar. Deze bedrijfsinformatiesystemen kenmerken zich door een sterke gerichtheid op de betrouwbaarheid en volledigheid van cijfers en transacties. De administratie moet gewoon kloppen. Dergelijke systemen leggen een sterke nadruk op vaste processen en informatiestromen.

Een <b>app</b> bouwen volgens het <b>‘innovation method’ </b>stappenplan

Een app bouwen volgens het ‘innovation method’ stappenplan

Om tot een goede app te komen moeten diverse fases worden doorlopen. En die fases vragen om een geheel nieuwe aanpak.

Evenementen

case studies

header-plegt-vos-mobiel

Inkoopfacturen automatiseren met IFA Online

bekijk de case study

nieuws

iso-header

Succesvolle hercertificering kwaliteitsmanagement en informatiebeveiliging

Goed nieuws! VanMeijel is gehercertificeerd voor ISO 9001 en ISO 27001. Hiermee laten we zien dat we kwaliteit waarborgen en dat we als organisatie gericht bezig zijn met continu verbeteren, om zo de tevredenheid van klanten te verhogen. Ook betekent dit dat we vertrouwelijk, integer en veilig met informatie omgaan en dat we scherp zijn op risicomanagement. 

Lees verder